انقلابهاي عربي فرصتي براي اقتصاد چين
گلوبال تايمز گلوبال تايمز

 
پكن - يك روزنامه چيني نوشت: با وجود تغييرات ژئوپولتيك عميق روي داده در جهان عرب، تجارت چين با اين كشورها با سرعت بالايي روبه رشد بوده است.
 
 روزنامه گلوبال تايمز روز سه شنبه درمطلبي تصريح كرد: در واقع انقلاب هاي خاورميانه و شمال آفريقا فرصتهاي عظيمي را براي دومين اقتصاد جهان به ارمغان آورده است.
اين روزنامه با اشاره به اينكه برخلاف كشورهاي غربي، چين سابقه زيادي در انجام داد وستد در محيط هاي پرريسك دارد، نوشت: پكن از كشورهايي كه از سوي جامعه جهاني طرد مي شوند اعراض نمي كند.
گلوبال تايمز به نقل از رييس اتاق بازرگاني هنگ كنگ در جهان عرب افزود: ريسك بالا سود بالاتري را نيز به همراه دارد. باوجود عدم ثبات در مناطق عربي بسياري از شركت هاي چيني كماكان با تلاش فراوان در حال احداث كارخانه در خاورميانه هستند تا سهم خود را در بازار حفظ كنند.
اين روزنامه با اشاره به اينكه تخريب هاي ايجاد شده در اثر آشوب هاي خاورميانه موجب شده شركت هاي چيني بتوانند به بسياري پروژه ها و ساخت و سازهاي زيربنايي وارد شوند، نوشت: كاهش سرمايه گذاري مستقيم خارجي براي پكن فرصت جديدي را ايجاد كرده تا در زمينه ي صنايع توليدي جايگاه خاصي را درآن كشورها بدست آورد.
اين روزنامه چاپ پكن درادامه با تاكيد براينكه اعراب نيز تمايل به رو كردن به شرق دارند، افزود: اگر چه در زمينه كيفيت و خدمات پس از فروش كالاهاي چيني مشكلاتي وجود دارد اما كشورهاي خاورميانه از بسياري جهات اين نوع كالاها را ترجيح مي دهند.
به نوشته گلوبال تايمز، تحولات دركشورهاي خاورميانه موقعيت پكن را در منطقه ارتقا داده و چين كه نيازمند به مواد اوليه و منابع طبيعي است در يك استراتژي چند جانبه به انعقاد قراردادهاي تجاري با مهمترين متحدين آمريكا پرداخته است.

August 20th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی